Методика за зареждане на склад

Методика за зареждане на склад

И така, главният въпрос при зареждането и поддръжката на складовата наличност, според мен е:

Как да имаме:

  1. Правилните артикули, които се търсят и ще продадем
  2. Правилното количество – нито много малко, нито излишно много
  3. На правилното място, ако имате множество локации, колко в едната и колко в останалите
  4. По правилното време – чадър Ви трябва по време на дъжд или отчитане на сезонността
  5. На най-ниската възможна себестойност – дискутираното по-горе

Моето решение, след 20 години опит с бавно-оборотни части (в частност резервни части), препоръки на водещи брандове производители на машини и следене на тенденциите в тази бизнес сфера е:

Комбинация от:

  1. Математически модел за прогнозиране на продажбите
  2. Стратегия за зареждане на склада
  3. Непрекъснат мониторинг на складовите параметри

1. Математически модел за прогнозиране на продажби

a) базира се на линейно прогнозиране и на ARIMA модел за анализиране и прогнозиране на времеви серии данни. Методът се използва за поръчка и зареждане на големи интервали от време.

b) Breadth2+ естествено допълване на (а) и зареждане на средни и малки времеви интервали (до зареждане и компенсиране на складова наличност)

Breadth2+ стратегия за зареждане на склада изисква, ако артикул се е продавал поне два пъти на двама различни клиента за последните 12 месеца, то този артикул трябва да се поддържа на склад.

Виждате, че item 1 не е наличен в локациите 1 и 2 – имаме нула. Нулата означава, че този артикул трябва да се поддържа на склад, иначе полето е празно.

Методът е допълнен от мен с:

  • Най-често продаваното количество за всеки артикул (Breadth2+ казва, че трябва да се държи на склад, но не казва колко броя. Така, ако нещо го продавате най-често по 2 бр, а имате само една, breadth2+ ще е ОК, но няма да можете да удовлетворите търсенето)
  • Стоките, които се продават много често с този артикул (колонката с артикули No1), както и тяхното количество

Използвайки този подход, след като филтрирате само нулите в колонките с наличност, лесно може да определите, дали да преместите наличности от друга локация или да поръчате.
Очаквайте и компютърен алгоритъм за предложение за преместване или поръчване!

2. Стратегия за зареждане на склада

Целта е склада да бъде зареден с дългосрочна поръчка, очаквайки че това създава най-малко проблеми и получаваме най-голяма отстъпка. Всеки месец се анализира историята на продажби на всяка част и се прогнозират бъдещите продажби.

При всички положения, няма все още компютърен модел, на който да се доверим на 100%, че надеждно ще познае бъдещите продажби. За това, тук тренда в продажбите и в броя клиенти следва сериозно да се вземе под внимание. Математическият модел за прогнозиране на продажбите се използва по-скоро за определяне на кои артикули следва да се зареждат и да се поддържат на склад, а не толкова да се определи точното количество.

Breadth2+ се използва всеки ден (или най-много всяка седмица). Този алгоритъм ни помага да преразпределим складовите наличности, при положение че сме заредили предварително чрез математическия модел или да поръчаме.

3. Непрекъснат мониторинг на складовите параметри.

  • Складова наличност
  • Fill in rate
  • Breadth2+
  • Залежал склад
  • Себестойност
  • Продажби
  • Други