Складово стопанство
Оптимизиране възвръщаемостта от инвестиция в бавно оборотни стоки.
Какво мога да направя за бизнеса Ви :
1) Чрез внедряване на визуални табла, които можете да видите тук ще постигнем:
– видимост и регулация на стоковите наличности
– оптимизация на количества и мониторинг на жизнения цикъл на продуктите в склада
– намаляване на риска от неправилен мениджмънт на стоковите Ви наличности
– мониторинг на дейността и финансовите резултати
Използваният софтуер е Tableau, всички предимства на програмата можете да видите тук
2) Прогноза за бъдещо търсене на базата на предишен опит. Заедно ще направим одит на предишните ви резултати и ще обсъдим бъдещите Ви цели. След това ще прогнозираме поръчките и доставките на базата на реални исторически данни и вашите възможности за растеж в конкретен период от време. Можете да се запознаете с инструмента тук.
3) Стратегия – Ще поговорим и изберем стабилен инструмент за управление на веригата за доставки. Ще начертаем стратегия за продажби и инвентаризация.Така ще имате всичко, от което се нуждаете, за да се справите с проблемите на запасите и с продължителното залежаване на стока в склада Ви.
4) Мениджмънт – Мога да се ангажирам с менажирането на целият процес, както и с крайният резултат от внедряването и работата на софтуера. В такъв случай част от възнаграждението ми е обвързано с постигане на конкретни предоговорени предварително резултати.
На началната страница след “За мен”, нека да добавим следните услуги:
Услуги:
Периодични предложения за поръчка на асортимент – ангажимент веднъж седмично – цените започват от 600 лв на месец.
Мениджърски справки и анализ и активна система и стратегия за оптимизиране на склада – цените започват от 1500 лв на месец.
Мениджмънт – ангажиране с резултата и управление на процеса – направете запитване, тъй като времето, което би отнело е специфично спрямо дейността и етапа, на който се намира фирмата/компанията.
Пари от хляб - как да печелим от бавно оборотни стоки?
Двама стари приятели бизнесмени разговаряли за пореден път.
Единият – собственик на преуспяващ бизнес за хлебни изделия, се оплаквал на приятеля си, който продавал селско-стопански машини.
„Ех, приятелю – хубав сектор и бизнес си намерил! Всеки търси машини и печалбата е висока! Още повече с няколко продажби и месеца е готов. А аз с този хляб… печеля нищожни суми от всяка продажба. Не мога да реализирам повече печалба – навсякъде продават хляб и цените са все по-ниски. Да не говорим, колко хляба трябва да продам, за да стигна оборота от продажбата на една машина, камо ли печалбата?!?“
В същото време хлебарят изглежда се радвал на добър и охолен живот.
„ Как става това?”– чудел се приятелят му, след като изглежда наистина хлебарския бизнес е труден?!?
Тогава бизнесменът, който продавал машини се сетил:
„Еха, приятелю! Вярно е, че хляба е с далеч с по-ниски цени от машините и значително по-малко печалба. В същото време всеки ден ти продаваш цялата произведена стока и следващия ден отново инвестираш изкараното в нова стока. Така всеки ден, включително събота и неделя, реализираш по 1% от инвестицията си в брашно, мая и труд за да направиш хляб. Това са 365% възвращаемост. Срещу всеки лев с който започваш годината получава над 2,5 лв приход. При нас обращаемостта е по-ниска от 2 пъти и дори и да реализирам 15% печалба, то възвръщаемостта ми е едва 30%, т.е срещу всеки лев инвестиция в началото на годината аз получавам едва 30% доходност…“
Така разговаряли тези приятели разкривайки предизвикателството за всеки бизнес, който реализира печалба от покупка на стоки, логистика, складиране и продажба.
Повечето хора се концентрират върху процента печалба, пропускайки по-сериозния въпрос – възвръщаемостта от инвестицията.
И така възвръщаемостта (ROI return of investment) = % печалба Х обращаемост на складовите запаси.
В много бизнеси тази възвращаемост може да постигне 100% при процент печалба от 30% и обращаемост от над 3 пъти на година.
Звучи добре нали? На практика обаче това се оказва трудна задача, тъй като има много „подводни камъни“, като например залежалия склад, който директно се оказва загуба. Както развалената стока на сергията за плодове на пазара трябва да се изхвърли!
На помощ идва стратегията за оптимизиране на възвращаемостта от инвестиция в складова стока!
Всичко започва със поставяне на количествени измерители на заредеността на склада:
- First fill in rate – до каква степен изпълнявате поръчката на клиентите с наличната стока
- Breadth2+ колко от артикулите, продадени поне два пъти за последните 12 месеца, поддържате на склад.
- Процентно съотношение на спешните поръчки към поръчките за презареждане на склада
Използвайки тези измерители, може да поставим следната оптимизационна задача:
Как да намалим стойността на складовата наличност, без да влошаваме (а по възможност и да увеличим) заредеността на склада?
Успешното решаване на горната оптимизационна задача води до:
- Увеличена обращаемост с директно влияние върху по-висока възвращаемост
- Максимално оползотворяване на най-изгодните условия за покупка на складова стока, увеличавайки процента печалба и допълнително увеличавайки директно възвращаемостта
- По-ниска стойност на залежалите стоки
- По-висока клиентска удовлетвореност
- По-ниско ниво на стресово натоварване в складовите служители
Как става на практика всичко това? (виж статиите)